Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

penatnya rasanya badan...baru balik dari klang...konon2nya nak makan ikan bakar kat Aroma Ikan Bakar,Jeram....area Kapar...tapi semuanya hampa gas...makan angin semata2...bukan ape waktu sampai kat situ...dalam kul 7 lebih...nak cari parking terpaksa menunggu...dan ade rezeki kita orang...dan kebetulan plak ujan renyai2...masuk je dalam kedai...masya allah ramainya manusia...dan nampak ler ade banyak tempat kosong...tapi semuanya ditulis reserved...adoii...aku dah mula rasa tension...cuba tunggu untuk beberapa minit...tapi nampaknya takde meja kosong...bukan aku tak nak terus menanti...tapi kalo nak tunggu meja je memakan masa berjam2...apetah lagi nak tunggu orang ambik order plak bertahun...dan tunggu makanan siap...sudah pasti berkurun lamanya...so seblom anak2 aku buat hal....baik aku balik je...lagi pon aku bukan lah macam orang lain...ade kesabaran yang tinggi dalam menunggu....dan yang pastinya aku tak suka menunggu & tertunggu lelama.....itu peel sejak dari azali lagi....tak leh nak buat ape....mula bosan...terus ajak my ayang balik je...w/pon tahu ianya satu pembaziran....dari segi masa & minyak keta...dan ketika nak balik nilah...kejadian yang tak diingini berlaku...disebabkan ujan lebat....so my ayang pegi ambik keta dulu...aku & anak2 tunggu kat depan kedai...bila sampai je my ayang...aku letak Darwish dulu lam keta...while Danish aku suruh tunggu jap...dan ketika aku bukak pintu untuk masuk ngan Danish...tetiba je Darwish jatuh...sekelip mata je aku tengok Darwish tergolek kat atas jalan berbatu.......dah ler ujan...ati aku bertambah sakit bila tengok kepala Darwish berdarah....dan sepanjang Darwish hidup inilah kali pertama dia jatuh luka & berdarah....macam2 terlintas dalam fikiran aku...doa aku tika dan saat tu...mintak2 Darwish selamat...takde pape yang teruk...amin...bila on d way balik...ingat nak singgah kedai makan kat area umah jelah...coz aku dah letih badan..letih jiwa & perasaan...kerana peristiwa tadi...last2 sampai kat area umah...satu kedai tu tutup....satu kedai plak terlalu ramai orang...tak sanggup nak menunggu...sah2 ler kan service lembab....so jalan terbaik balik jelah umah...lagi pon dua2 anak aku dah pon lena....kesian Danish...coz tertido lam lapar...gara2 idea bengap mummy....yang teruja nak try ikan bakar....so moral value citer ni...lain kali jangan ngada2 nak try tempat yang blom tentu lagi ok & jauh...


*gambo Darwish luka akan diupload nanti


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...