Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

masih lagi cerita waktu balik kampung....sempat g jalan2 kat pantai...tu pon kebetulan ari ahad petang tu xde nak buat ape...seronok bukan main bebudak ni bila kata nak g pantai...yelah dapat main pasir...main layang2...kejar2...




 nilah rombongan cik kiah ke pantai...yang bongsu x balik...teringat zaman kecik2 dulu...asal ari jumaat je..papa mama akan bawak aku adik beradik g pantai irama bachok...buleh dikatakan tetiap minggu...paling best g bermalam kat perdana resort...yelah dapat mandi swimming pool...konon bercuti lah...nak g jauh2 susah...papa aku kan kerja sendiri berniaga katakan...rugi tutup kedai lama2...ayat papa...


 so order lah macam2 makanan...makan ramai2...time ni terbayang arwah mama..


sempat try abc kelapa...

yang ni aiskrim kelapa..





waktu balik kampung ari tu...ade peluang untuk jumpa ayah mertua aku...kat umah baru dia...tu pon nasib baik aku bawak papa skali...kalo idok jenuh aku laki bini makan buah langsat a.k.a sesat...last jumpa ayah waktu arwah mama xde...dia datang ngan bini dia...sayu je tengok muka ayah..nampak benar ayah dah terlalu tua...tapi alhamdulillah ayah masih sihat...


papa dan ayah

 tiap kali kalo dapat peluang jumpa ayah...memang aku akan suruh diorang amik gamba ngan tok ayah...bukan ape aku nak anak2 aku tahu dan ingat yang diorang ade 2atok...papa tok ngan tok ayah...waktu ni Dhafir tido...




 ni waktu ayah datang ziarah arwah mama tahun lepas...





dah jadi satu kemestian tiap kali aku balik kelate...mesti jumpa ngan geng trojen...tapi yang wajib nya noje..yang tudung hijau tu...sebab dia je yang duk kat kelate...yang lain semua dendang perantau...tapi balik kali ni sempat gak ler jumpa member sek menengah yang dah 20thn tak jumpa..yang tudung itam tu lah...nama dia ira..waktu ni jumpa kat pantai sabak...actually aku tak pernah pon datang sini...ni semua idea noje..katanya kat sini air coconutshake sedap...so meh ler kita try...





 yang ni plak ida a.k.a jepun..dia duk kat terengganu....kebetulan ida ni balik untuk mengundi...so sempat ler jumpa kejap...


yang lain tak sempat jumpa...insya allah raya ni kot buleh jumpa...





antara tujuan utama aku balik kampung minggu lepas....sebab anak sedara belah my ayang nak tunang...so meh ler kita meriuh rendah keadaan...lagi pon kakak2 ipar aku yang lain tak leh balik...ni anak sedara yang ke 3..anak arwah kakak ipar aku yang sulong...anak sedara aku yang lelaki...dan insya allah raya tahun ni akan disatukan...




 jangan ditanya mane Danish  ngan Darwish dalam gamba bawah ni...sejak jadi anak teruna ni...Danish jarang sangat nak bergamba..nak2 lagi kalo depan orang ramai...Darwish dia plak jenis ikut abang..so Dhafir jelah yang buleh di ajak bergamba...

ari ni besday anak aku aku Dhafir Izzat yang ke 2tahun...cepat je besar...dan alhamdulillah membesar ngan jaya nya...tapi antara 3beradik ni dia lah yang paling nakal...ade je idea dia nak bagi aku darah tinggi...
buat Muhammad Dhafir Izzat...mummy doakan Dhafir jadi gud boy..jadi anak yang cerdik macam abang Danish dan abang Darwish...mummy sayang adik...

 













yeay...cuti sekolah bermula...seronok2(sebut gaya upin ipin)...insya allah..cuti ni aku anak beranak akan balik kampung...jenguk papa..dan kebetulan anak sedara my ayang nak bertunang....bestnya kalo balik kampung...dalam otak ni dah plan macam2...dalam seronok tu tetiba tingat kat arwah mama...rindunya nak makan masakan mama...kalo ler mama masih ade( ayat yg selalu aku ucapkan bila teringat kat mama)....ya allah  kau ampunkan lah segala dosa mama..ringankan lah seringan2 hisab ke atas mama...amin...


ari sabtu lepas aku anak beranak g tengok wayang citer spongebob kat alamanda...layan kan aje bebudak ni...dari ari khamis citer ni kuar kat panggung...dari aritu  jugak ler dok berzikir nak tengok...dari tak buat jom lah...kita orang beli tiket online...amik kul 3.50ptg...bukan ape...senang lunch dulu kat umah...makan air tangan ibu katanya..nilah lauk yang aku masak...simle je pon...


bila perut dah kenyang...barulah hati manyak senang nak tengok wayang...disebabkan sampai sane awal lagi...so sempat posing sikit sebanyak...tak yah tanya mane Danish...sebab dia tak berminat nak amik gamba...katanya cam budak2...





tulah citer d ujung minggu...best jugak layan citer spongebob ni...abis movie pusing2 jap..pastu terus balik...






Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...