Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

benda ni tetiba je terjadi...sewaktu aku asyik ngadap laptop...tapi pada masa yang sama my ayang yang tolong tengok2kan anak...sambil2 tu my ayang capai satu bekas tupperware yang ade "biskut bata"...tak tau ler betul ke tak namanya....bentuknya kecik warna merah...baru je my ayang nak makan...Darwish pon samapi kat ribaannya...mulanya my ayang cakap tak boleh...coz dia risau takut pedas...lepas tu aku pon memandai...suruh gak my ayang bagi...bukan ape malas dok dengar Darwish merengek2....tak sampai sesaat Darwish makan...tetiba dengar dia tercekik...aku ape lagi mengelabah tahap gaban...my ayang tepuk2 belakang tapi macam tak jalan...aku terus masukkan jari aku lam mulut dia...kesian sangat aku tengok dia waktu tu...dan2 tu gak Darwish muntah and kuarkan biskut tu...lega atiku....lepas tu aku suruh my ayang angkat pegi toilet...elok je sampai depan pintu toilet...Darwish terus muntah semuntahnya...abis kuar susu yang dia minum seblom tu...tak pernah terjadi macam tu selama Darwish membesar 11bulan....dalam ati tak putus2 aku berdoa agar dijauhkan segala masalah atas kelalaian sendiri...memang aku takut sangat...rasa bersalah mula menghantui aku....tak sanggup rasanya andai sesuatu terjadi pada anak2 aku...maafkan mummy yek sayang....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...