Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

sejak ari pertama puasa lagi aku teringin nak makan nasik kerabu...tapi apekan daya...tak mampu den nak masak kalo bukan ujung minggu...tau2 jelah mane nak berperang kat dapur lagi...nak melayan karenah anak2 jate aku lagi...letih oor....so bila aku cakap kat my ayang.... dia pon suggest beli kat y**** *****k...dan2 tu gak aku cakap tak nak...bagi free pon aku antar balik....then my ayang pon cakap"ape kata masak sendiri?"....aku terdiam jap sambil pikir ade tak bahan2nya...rujuk kat buku resepi aku...dalam buku ni banyak resepi2 dari masakan mama aku...ade gak yang aku cari kat internet....berbalik pada citer asal....hanya santan je yang perlu beli serta ulam2...so projek buat nasi kerabu diluluskan...maka keluar ler aku anak beranak pegi tesco....mulanya nak pegi tesco kajang je...tapi bila sampai2 je parking penuh...so my ayang pusing pegi tesco semenyih...ok gak ler.. orang pon tak ramai sangat...abis membeli belah...sambil survey2 gak baju raya untuk aku....tapi takde yang berkenan....kita orang pon terus balik...coz jam waktu dah hampir2 2ptg...sampai2 je aku terus berperang di dapur sorang2...senang ler sikit keje aku...tu yang aku seronok kalo my ayang ade...tak lah aku ni macam dikejar anjing...siap masak lam kul 3++....bagi Danish makan...lepas tu rehat jap sambil layan movie ngan my ayang...sementelah tunggu nak pegi bazar ramadhan...aku and my ayang beli kuih akok (untuk Danish)...kambing golek 200gram...then my ayang beli ikan pari bakar....balik umah penuh meja ngan makanan....nasib baik semuanya licin and selamat masuk lam perut aku and my ayang....bunyi macam banyak je...tapi tak kisah ler janji tak membazir....lagi pon my ayang tak bersahur nanti...akhirnya dapat gak makan nasi kerabu...best sangat...alhamdulillah rezeki ramadhan...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...