Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

ape yang aku nak tulis pon aku tak tau...rasa macam nak ceritakan sesuatu...tapi entah cam blank je otak ni...actually mama aku ade datang sini jumaat lepas ngan adik dia(tok ngah)...so jumaat malam aku pegi lah ambik dia kat putrajaya...senang sikit dia ade kat umah aku...buleh bawak mama aku g jenjalan...pagi sabtu kita orang pegi breakfast kat bangi....alah kedai favourite aku tulah...mama aku cakap sedap makanan dia...kebetulan my SIL...datang umah aku tengahari tu...sesaja dia datang menjenguk...borak punya borak...kul 1 lebih barulah my SIL balik...then kita orang pon bersiap2 coz nak kuar lunch...my ayang ajak makan nasik kandar kat P.J...mama aku ok...ikut jelah langkah anak menantu....lepas tu singgah giant jap...Danish dok bising nak g giant....lagi pon mama aku nak beli sesuatu...tetiba h/p aku berbunyi....adik bongsu aku yang study kat Uniten Pahang nak datang umah aku...coz tiket nak balik kelate xdok...so dia beli tiket mai K.L..malamnya kami pon pegilah amik dia kat Puduraya...balik umah masing2 kepenatan...esoknya pegi lagi makan kat Bangi....g beli tiket untuk adik aku kejap....lepas tu terus ke putrajaya...antar mama aku...coz dia ngan tok ngah nak pegi gombak...nak menziarah keluarga tok sedara mama aku yang meniggal...tulah tujuan asal mama kau datang K.L....kul 4ptg barulah aku g ambik mama aku...pastu singgah makan tengahari jap kat Mohd Chan Abdullah Bangi...kat sini anak jate aku Danish...buat drama sebabak...tau jelah kat kedai ni takde minuman teh o beng...dan itulah minuman kegemaran Danish...bila aku suruh order air lain dia tak nak....geram ngan peel dia...last2 bila kena sepit ketam kat peha..barulah nak order air orange jus....saje cari pasal ngan mummy...dah ler time tu kelaparan....pastu ingat nak singgah kat shopping complex...tapi takut kelam kabut plak...coz malam tu adik aku naik bas nak balik kelate....so balik umah jelah...kul 8 lebih...kuar lagi pegi stesen bas kajang...mama aku pon nampak agak kepenatan...seharian dok dalam keta...tau2 jelah orang koho muda....so semalam aku antar balik mama aku ke umah sepupu aku di putrajaya..coz pagi ni mama kau &tok ngah akan bertolak balik kelate...itulah citer aku weekends lepas..sengaja aku rangkumkan dalam satu entry...senang keje..


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...