Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

sebenarnya aku risau ni...pasal Danish...3ari lepas dia demam...tapi entah nape macam susah sangat nak baik...padehal dah bagi makan ubat..tapi panas badan tu macam tak kebah...dah tu plak ari ni dia pegi sekolah semula...setelah 2ari cuti...sebab aku nampak dia macam dah ok sikit...tapi kerisauan tu tetap ade...harap2 dia tak pape...berbalik pada citer Danish demam...ari isnin tu waktu nak kuar pegi breakfast...dia nampak macam tak larat je....bila sampai kat kedai makan...tetiba dia kata nak muntah...so cancel mkan kat kedai...just tapau...mulanya aku ingat perut dia kosong...yelah waktu ari raya tu..dia kurang makan kat umah my SIL...asyik dok main je ngan cousin2 dia...pastu belah petang aku ajak my ayang jenjalan kat jusco balakong...sesaje...masa kat jusco..Danish kata dia sejuk sangat...menggigil katanya...kesian plak aku tengok...terus balik...w/pon tingin nak shopping baju...tapi tulah kan...takde rezeki...sempat jeling2 je...sampai umah aku bagi ubat demam...esok paginya(ari selasa)...badan dia panas...so aku cakap tak yah ler g sekolah...sari suntuk dia terbaring je...siap berstokin bagai...bagi ubat pon macam takde kesan...puas aku jelung ngan air asam jawa...so petangnya...lepas my ayang balik keje...bawak dia g klinik...doc cakap suhu badan dia 38.3...amat ler tinggi & bahaya gak...pastu tonsil dia pon merah...so doc suggest nak masukkan ubat ikut punggung...aku iyakan aje...kesian tengok muka Danish yang lemah sangat...tulah pertama kalinya dia kena masuk ubat kat punggung...bila malam nampak ok..mungkin kesan ubat tu...tapi bila tengah malam...aku terjaga sebab dengar Danish dok panggil mummy..mummy...rasa badan dia panas...turun bawah sepantas kilat..maklum ler kul 2pg...amik ubat bagi Danish...sambil jelung pala dia...




pastu tetiba si adik plak merengek...ingat nak susu...tapi bukan...tangan dia dok pegang perut...lagi skali pecut turun bawah...amik minyak mestika...pastu aku urut2 Darwish...bila tengok dah lena...aku pon tido ler balik...skali bangun pagi(ari rabu)...tengok Darwish plak yang demam...Danish nampak macam ok...tapi bila petang...tetiba Danish cakap dia rasa sejuk...badan dia panas sangat...sampai dia nangis...aku pon masukkan ubat kat punggung dia...lepas seketika nampak ok...tapi malam still lagi bagi ubat antibiotik...dan tido pon aku asingkan...Danish tido ngan my ayang...while Darwish tido ngan aku...sebab aku rasa budak 2 beradik ni berjangkit antara satu sama lain...dan pagi ni aku tengok Danish & Darwish dah ok...harap2 semuanya kembali seperti biasa...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...