Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

sekarang banjir kat kelate buleh dikatakan amat teruk sekali...hampir semua tempat dipenuhi air...petang rabu tu ade dapat wasap dari adik aku yang bongsu...katanya jalan nak masuk umah dah ade air...bangunan yang nampak tu surau...


sambil2 teman anak2 sedara main air...



lepas maghrib sekali lagi dia wasap...air dah sampai betul2 atas jalan depan umah...takat buku lali...tapi tak melepasi pagar lagi....duk diam tak diam kul 10mlm dia wasap...air dah masuk lam kawasan laman umah....takut air makin naik...adik ipar aku ajak pindah...sebab air tu cepat sangat naik...kelam kabut diorang pindah...nasib ade homestay kat depan jalan besar tu...tumpang ler kat situ...tapi waktu nak kuar umah tu...lektrik memang dah takde...ditutup katanya...terpaksa redah air lam gelap...kesian family aku...serabut palo otok mikir...tu nasib baik adik aku hok bongsu ade...kalo idok lagi nyaknyo ko adik aku laki bini...nak handle macam2...ngan nak pimpin papa aku nga adik aku hok no 3 lagi....nak dukung anak2 lagi...ngan barang2 lagi....2kali gak adik aku ngan adik ipar aku ulang alikdari umah...dah ler jauh nak ke jalan besar...letih perasaan aku hok dengar...hok jong lalui tak tergambar ngan kata2....bila dah pindah homestay tu lega sikit hati aku...tapi dok terkenang umah adik aku tu...rasa sayu je...pagi khamis tu adik wasap...air makin naik...umah dia air kat paras dada...abis segala barang...saat ni terbayang2 arwah mama...kalo ler mama ade...takkan lalui saat2 getir camni...petang khamis tu...homestay tempat family aku duduk tu naik gak air...tapi baru takat buku lali...sekali lagi risau tak tahu nak g dok mane...tetiba adik arwah mama tepon ajak g duk umah dia...syukur ade gak yang prihatin...so sekarang ni papa ngan adik2 tu selamat...loni pakat dok nengung mikir umah tu...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...