Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

aku kalo ngadap laptop slalu dengar radio online...dengar THR...dan tadi berkumandang ler lagu dikir barat...anak2 jate bukan main lagi seronok berdikir...w/pon tak faham sepatah haram...nak2 Danish ler...memanjang dok bertanya...jenuh aku nak explain...nak wak camne ore key el....memang tak dinafikan...anak2 aku tak dilatih bercakap lam bahasa kelate...bukan nak agah exsyen...tapi sebab persekitaran dok bergaul ngan orang bukan kelate...cam aku & my ayang memang sah2 ler guna dialek kelate....so kekadang bila dok borak2 tetiba Danish akan tanya mummy ngan daddy cakap ape...tak pasal2 kena jadi translater yang tak bergaji...aku pon malas nak kecek 2 3 kali hok samo....sudahnya memang budak 2beradik tu tak leh berbahasa kelate...lagi pon kalo ngan sedara mara terdekat tak kira ler belah aku or my ayang pon diorang x berapa guna dialek kelate...tapi kekadang tu bila balik kelate...my ayang pasang gak ler lagu dikir barat yang dia burn kat cd....terangguk anak2 jate layan dikir...nak tergelak pon ade....even kalo balik kelate skali pon...semua hok kelate tukar kecek luar...termasuk ler mama dan papa aku...ape buleh buat....sekarang ni Danish dah buleh faham sepatah dua dialek kelate...time dok dengar lagu dikir...tetiba teraso nak balik kelate...hehe...rindu ko mama nga papa...



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...