Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

 sempena cuti maulidur rasul...aku gatal mulut ajak my ayang pegi pantai...skali my ayang pon setuju....so pagi ahad tu...kami kuar umah kul 10.30pg...memulakan perjalanan ke pantai bagan lalang...melalui putrajaya -sepang...sampai sane kul 12 lebih...tengah panas terik...tapi ramai ler yang dok berkelah....ade gak yang mandi even air surut....tapi disebabkan aku tak berkenan...maka my ayang pon meneruskan perjalanan ke destinasi seterusnya port dickson...boleh je guna jalan dari bagan lalang terus ke PD...kira jalan shortcut ler...tapi kalo waktu malam memang menakutkan jalan dia...sampai PD lebih kurang kul 1...so kita orang decide nak lunch kat teluk kemang...kan kat situ banyak gerai...tapi bila dah lepas bandar pd tu...tetiba tengok jalan jem...gerak pon slow sangat...bila jalan pon merangkak2...my ayang suggest nak try makan di Cowboys Place...menu dia just nasi kukus ayam panggang...pada aku oklah...biasa2 je...air pon ade 3pilihan je...air tembikai,sirap ngan anggur...
 ni antara gambo yang sempat aku snap....kedai ni dekorasi dia ala2 koboi...banyak gak ler topi2 koboi yang dia letak kat pintu masuk...so sape yang tingin nak amik gambo pakai topi koboi dipersilakan...

 ni plak waktu menunggu nak order...masa aku masuk lam kedai ni...ramai giler orang...dah ler nak order sikit punya lama....panas plak tu...Darwish tetiba je muntah....dok selang 1/2jam pastu Danish plak muntah....adoiii...spoill sungguh mood aku aiihh......dalam dok menunggu tu...tetiba pekerja kedai ni datang bagitau...yang ayam blom masak...so terpaksa tunggu lagi ler...kalo aku berdua je ngan my ayang...memang aku blah g cari tempat makan yang lain...tapi disebabkan anak2 aku buat hal...tunggu jelah...sudah makan terus ler ke blue lagoon kat tanjung tuan....sampai sane kul 3...tengok keta bersusun2...memang crowded giler...tunggu 1/2jam gak ler untuk dapat parking...turun2 keta skali lagi Danish muntah...dok selang seketika Darwish plak muntah...aku dah feed up....nak je balik umah....tapi kesian plak ngan budak2 ni yang xcited nak mandi...mulanya aku nak je bagi mandi...tapi bila rasa bahang panas tu...aku sengaja lengah2kan...sayang gak kat kulit....dan hasilnya nilah pemandangan dari tempat aku duduk...w/pon mentari terik..ramai je manusia yang mandi manda...
aku rasa dok lepak2 kat sini hampir2 sejam...kul 4lebih baru aku bagi anak2 main air...my ayang yang temankan...aku tukang pemerhati dari jauh....so xde lah gambo ank2 di tepi pantai....tapi memang aku respect ler kat orang yang ade baby...datang berkelah bagai...siap masak lagi kat situ...ngan cuaca panas...ngan orang ramai lagi...aku yang dok sekejap pon rasa cam tak selesa....mujur gak anak2 aku mewarisi perangai aku...haha...kul 5 kita orang terus balik...tapi lam perjalanan balik tu skali lagi anak2 aku muntah...ngan2 aku skali lencun dek muntah diorang....geram aku dibuatnya...tak pasal2 dapat penat sesaje...tapi yang buat aku heran pelik bin ajaibnya waktu g melaka...ok plak...xde ler sesi muntah-memuntah ni...nak kata tak pernah jalan jauh tak jugak...kalo balik kelate tu...jalan lebih teruk dari ular kena palu...entah ler...tapi yang pasti...itu kali terakhir aku ikut jalan tu....




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...