Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

tadi lepas antar Danish pegi school...aku pon terus balik...alhamdulillah dah tak nangis...sampai kat umah aku perasan yang Darwish tak macam biasa...senyap & monyok je...mungkin ngantuk kot...bila aku ke dapur dia pon ngekor sama....tak semena2nya dia muntah...nasib baik kat dapur...tapi kuar susu je...coz pagi tu dia tak makan pape lagi...terkejut gak aku...terus lap and tukar baju...bawak dia ke living hall...dalam dok baring2 tengok2 dia terlelap...aku pon sambung balik buat keje umah....dekat sejam gak Darwish tido...tapi bila aku sentuh badan dia rasa agak panas...cari ubat dalam peti...upe2nya takde lam simpanan...adoiii...cuak gak rasanya....tepon my ayang inform pasal Darwish...so lepas ambik Danish dari tadika..singgah jap kat klinik panel...tapi tak ku sangka Darwish lagi skali muntah..betul2 depan kaunter pendaftaran...bawak dia kuar jap...nasib baik budak yang keje kat situ tolong aku isi borang...agak kalut gak...ni first time aku ke klinik ngan anak2 je tanpa my ayang...slalunya tunggu my ayang balik....Darwish pon nampak kepenatan lepas muntah...sambil tunggu turn jumpa doc..Darwish tido2 ayam jap...dan bila doc check memang sah Darwish demam...tapi dia asyik menangis je bila doc check badan dia...maybe rimas kot...dah selesai urusan kat klinik...on d way balik...Danish cakap nak makan roti canai +milo ais plak....singgah jap kat kedai mamak...mujur gak Danish ni dah pandai...aku suruh dia ngan adik tunggu lam keta...while mummy pegi beli jap...risau gak aku tinggalkan budak 2 beradik tu...even aku buleh tengok dari jauh...sudah membeli terus balik umah...kesian sangat tengok muka Darwish...masuk2 je lam umah...sekali lagi Darwish muntah....terus bagi ubat dan tidokan dia....lama gak ler dia lena...mungkin penangan ubat kot...harap2 esok Darwish kembali sihat...amin...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...