Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

setelah beberapa ari dok bertarung ngan demam denggi..akhirnya my ayang kembali pulih seperti biasa....bagaikan mimpi ngeri buat aku...tak terbayang dek minda...pada mulanya aku ingat my ayang demam biasa(khamis 23/9)...tapi bila masuk ari ke 4 demamnya still tak kebah...kami pon pegi hospital untuk check darah...dan bila doc sahkan my ayang positif denggi...aku rasa macam nak pengsan...ya allah...beratnya dugaanMu....terus admit kat KPJ Kajang(26/9)...tapi yang paling buat aku hilang arah bila my ayang dimasukkan ke ICU....coz platlet darah dia bawah 20....tak terluah ngan kata2...kolam air mata aku bagaikan empangan pecah...tak sanggup tengok keadaan my yang yang berselirat ngan wayar...badan makin kurus...dalam ati aku tak putus berdoa agar tuhan selamatkanlah my ayang...yelah ramai orang kata demam denggi ni makan organ dalam...kat luar nampak ok tapi dalam...walallahualam...tu yang aku takut sesangat...macam2 petua aku cuba untuk hilangkan denggi....bagi my ayang minum sup ketam...air 100plus...air pink guava...setelah 2ari di ICU...my ayang dipindahkan ke ward biasa...alhamdulillah...tuhan mendengar rintihan aku...selama my ayang dok kat hospital(seminggu)...aku berulang alik ngan my kiddo...seolah2 tak rasa penat ,letih....tetiba aku jadi berani....entah mane datangnya kekuatan pon aku tak tau...yang aku tau hanya nak jaga my ayang...dan itulah yang bermain di fikiran....MY AYANG...aku bernasib baik coz ade kakak2 ipar serta anak2 sedara yang tak putus2 tolong aku...dan jugak adik aku yang sudi datang dari kelate...semata2 nak tolong jaga anak2 aku...tima kasih bebanyak...dan juga buat jiran2 aku yang sudi menjenguk my ayang kat hospital...sesungguhnya detik2 pahit ni akan terus terpahat dalam minda aku sampai bila2...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...