Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

walaupon agak lambat entry pasal adik aku kawin ni aku nak gak citer...tau2 ajelah kat kampung mane ade internet...so bila balik sini baru aku dapat update citer2 yang dah basi...ujung minggu lepas aku balik kelate sempena adik aku kawin wif my litte hero menaiki flight kul 7.45am ari isnin…sampai je kat kota bharu my parents sudah sedia menanti kepulangan cucu yang jauh…maklumlah cucu dia hanya balik setahun sekali...actually my ayang x balik sama ngan aku coz dia x dapat cuti lelama…so dia balik ari rabu ngan bas….yang bestnya balik kota bharu aku buleh rehat sepenuhnya…x payah nak terkejar2 wak keje umah…x yah nak pikir ape nak dimasak…semuanya tersedia…hehe…ari pertama aku balik xde wak keje pape pun tapi keesokkan arinya umah bondaku mula sibuk ngan my auntie2(adik mama aku) yang datang nk menolong coz pada malamnya ade majlis sembahyang hajat ngan tahlil…jemputan hanya family terdekat je…bila ari khamis persiapan terakhir untuk majlis kawin adik aku rancak berjalan…yelah majlis akad nikah akan berlangsung lepas isyak…hanya dengan sekali lafaz status adik aku bertukar menjadi isteri orang….gembira x terkata mama and papaku menerima menantu yang kedua…lepas ni x tau bila lah plak umah ku akan ade majlis kawin coz adik aku yang tinggal hanya lelaki….esoknya untuk kenduri and majlis bersanding…agak ramai gak ler tetamu yang datang…nasib baik mama upah catering so xyah penat2 nak mengemas…sempat gak berposing ngan pengantin…malamnya sesi membuka hadiah..riuh rendah ngan gelak tawa…maklumlah waktu nilah nak jumpa sepupu2…kalo xde majlis kawin jangan harap ler berkumpul ramai2 bertukar2 citer…sayangnya aku x dapat join sama untuk majlis bertandang sebelah pihak lelaki pada ari isnin...coz ptg sabtu aku terpaksa balik ke k.l bersama my heroes...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...