Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

seperti ari2 biasa bila bangun je dari tido anak jate aku akan suruh aku switch on tv…dan rancangan kegemaran dia x lain channel playhouse Disney…kalo seblom ni aku aku wak audio dalam bahasa melayu tapi since 2-3weeks ago daddy suruh tukar audio dalam English…katanya nak suruh Danish buleh speaking English ngan fluent dan kalo ari2 dengar mesti dapat sebutnya..so aku pun ikut aje ape yang daddy cakap…mulanya Danish nampak macam x berminat nak tengok tapi bila dah masuk minggu yang ke2 dia seolah2 belajar untuk menyebut ape jua perkataan yang didengarnya and nampak seronok…walaupon seblom ni aku ade gak ajar dia a few English words yang simple tapi untuk yang lebih advance aku rasa x mampu coz aku pon bukannya pandai sangat speaking…even aku sendiri pun belajar and tanya daddy kalo nak tau or sebut ape jua English words…so faham2 jelahkan…ape yang wak aku terkejut sangat pagi ni bila aku dengar Danish buleh sebut English words sambil dia dok tengok cartoon…mulanya aku x faham ape danish cakap tapi bila aku suruh dia ulang balik baru aku tau ape dia maksudkan…terkedu seketika…tapi aku bangga ngan pencapaian Danish…dalam masa yang singkat je dia buleh belajar suatu yang baru…happy sangat bila danish makin bijak dan harap2 bila besar nanti jadi genius…amin…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...