Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

actually dah 2bulan aku beli basikal baru kat Danish...baru sekarang nak post kan citer...asyik lupa je nak amik gambo...nilah basikalnya...sebagai upah buleh membaca ngan lancar...dah menjadi amalan aku & my ayang...kalo anak2 aku nak sesuatu kena ler usaha sampai berjaya...kalo hasil tak memberangsangkan...jangan harap ler...ade gak ler suara2 sumbang kata "alah takat anak nak basikal tu beli je lah...tak yah dok berkira sangat..."memang nak beli tu buleh je...tapi aku nak anak2 aku belajar hargai setiap benda yang dia ade...supaya dia tau bukan main petik je terus dapat...


 kalo seblom ni basikal yang Darwish naik nilah yang dia dok lenjan...sampai basikal tu nampak kecik sangat....yelah Danish kan tinggi....sekrang aku perturunkan kat Darwish plak...mulanya my ayang nak beli je basikal baru untuk Darwish...tapi bila aku cakap yang lama nak buat ape...terus tak jadi...tunggu ler bila Darwish dah buleh membaca ngan lancar..mummy belikan basikal yang baru yek...kekadang sian gak kat Darwish ni...asyik recycle je lah barang2 abang....baju ke seluar ke mainan ke...bukan aku tak nak beli yang baru tapi cam membazir ler plak...dah benda buleh gna lagi...so guna jelah...kalo dah nazak sangat...baru ler kita pikir caranya...hehe...dasar mak hok kupit pahit....


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...