Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....


ari ni Danish start sekolah balik…tp biasa ler anak jate aku excited nk jumpa friends dia…bak kata teacher dia…danish skrg dah jd taiko….wah bukan main lagi anak jate en.nizam ni yek….dah tak takut2…malu tu still ade lagi ler kalo xbrp kenal…dan pagi tadi cam biasa...seblom g sekolah breakfast dulu...4keping roti bakar okey....pastu aku g antar...mulanya nak naik van...tapi buleh plak driver tu terlupa amik...sib baik aku call...kalo tak...tapi balik naik van cam last year...this week Danish hanya belajar sampai kul 10.30 je...coz minggu ni just orientasi je....next week barulah balik kul 12.30...tapi tulah bila balik naik van ni..agak lambat ler sampai umah...cam tadi kul 11.30 baru ler muncul...aku plak risau dok ternanti2...kalo tahun lepas Danish yang buat drama air mata...tapi untuk tahun ni Darwish plak yang mengambil tempat...lepas aku drop si abang kat gate...aku terus ler balik...tetiba si adik ni dok tanya."abamm..abamm(abang)"...aku cakap abang g school...pastu Darwish tanya lagi."adik?"...aku pon cakap ler "adik kan kecik lagi..nanti dah besar mummy antar adik g school yek...tapi sepanjang nak balik umah...tak henti2 dia dok sebut abang...sampai betul2 depan umah...buleh plak melalak2..panggil abang...nak tergelak pon ade..last2 aku call my ayang...biar dia cakap sendiri ngan Darwish...lepas tu diam...aku ingat dah oklah..rupa2nya sambung balik...tangisan mendayu2...kesian sebenarnya..tapi nak wak camne...cuti sekolah dah abis...abang kembali rutin ariannya...mungkin sebab waktu cuti sekolah tu dia rasa seronok ade abang..mane taknya ngan abang dia ler dia bermain..bergaduh..bertinju..so bila dok sensorang ni..mati kutu jap...last2 tido lam tangisan...tapi bila tengok abang dah balik...seronok sungguh aiihh...aku harap2 ler kemesraan adik beradik ni berkekalan sampai ler bila2...



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...