Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

sejak masuk bulan ramadhan ni...Danish selalu citer pasal kawan2 dia posa...ade yang posa x minum air tapi makan...ade gak yang tak makan & tak minum...macam2 karenah budak2...dan semalam bila balik je sekolah...Danish cakap yang dia nak posa gak...aku iyakan aje...so pagi tadi seblom pegi sekolah...selalunya aku bekalkan Danish air kosong ngan nugget...kebetulan nugget abis...so aku just isi botol air jelah...tetiba dia cakap" kan ari ni abang posa...tak nak ler bawak air..."aku balas "takpe lah...mummy takut abang dahaga nanti"...Danish tetap cakap tak nak tak nak...sambil bentak2...aku pon malas nak serabut pepagi...terus wak kuar botol air...dan pergilah Danish ke sekolah...then bila Danish balik je...aku saje tanya abang posa tak...dengan penuh keyakinan dia balas "mestilah posa"...masuk lam umah macam biasa aku tanya ade homework tak..belajar ape...lepas borak2 sikit...dia terus naik atas...kebetulan Darwish dok tengok citer boboi boy...tak lama pastu baru Danish turun balik...nak makan nasik...lapar katanya...gitulah Danish...seblom pegi sekolah tak posa...pastu kat sekolah dia posa...balik sekolah tak posa sekejap...abis lunch(bedal nasik 2pinggan)...sambung balik posanya...nak tergelak pon ade...tak kisah ler janji dia tak berpeel...Danish ni kalo tak makan nasik tengahari...mudah je nak masuk antu...lagi pon kalo aku suruh dia berposa...mesti ade drama sebabak punya tetiap ari...dah ler aku ni bukannya buleh dengar anak melalak2 tak tentu hala...silap2 ari bulan aku plak yang bukak posa...tak ke naya aku jadinya....tunggu dia umur 7thn...barulah buleh guna kuasa veto...sekarang ni biar dia belajar tahan lapar untuk 4jam je dulu...



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...