Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....


baik Danish mahu pon Darwish...kedua2nya makin bijak and cerdik....malah si abang makin panjang akalnya...setiap ari ade saje benda yang dijadikan experimen...yang bisa mendatangkan kemarahan mummy...pastu pandai plak dia tanya "Danish ni gud boy ke tak?"...kadang2 aku jawab je tak...saje nak tau dia camne...tapi dia buleh tanya nape...aku slalu cakap kalo gud boy mesti dengar cakap mummy....terus ngaku gud boy....kekadang tu aku rasa yang Danish sengaja menguji tahap kesabaran & kewarasan mindaku sebagai ibu....seronok gamaknya...apatah lagi bila aku amat jarang mencubit or memukul dia ngan hanger(cuma acah je)....sekarang ni aku cuma banyak guna latihan melontarkan vokal(asyik membebel je)...cuma kalo dah geram naik ke tahap gaban barulah cubitan or penampar hinggap kat peha....tapi ade ketikanya dia boleh diharapkan....masa tu kalo ditanya nak upah ape...macam2 dia mintak...aduhai anak bertuah....kekadang tersenyum sendiri aku ngan telatah and karenah dia...dan tak berapa ari lagi anak jate aku sorang lagi Darwish akan genap 7months...yang ni pon tak padan ngan kecik...dah pandai dah usik si abang...tapi blom start merangkak...cuma menyulur macam ulat beluncas dan bergolek ke kiri ke kanan....sekarang ni pon aku dah letak Darwish lam walker...memula cam takut...asyik ke belakang...tapi lepas beberapa percubaan...makin laju...dah pandai ke depan...moga2 cepatlah berjalan wahai anakku...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...