Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

actually anak aku Darwish bukanlah sakit ke demam ke…tapi bila ade sedara mamaku datang menengok baby aku diaorang cakap baby aku kuning(jaundice)…aku mula cuak and rasa x sedap ati…dan aku pon suruh mamaku yang bawak baby ke klinik tapi sayang doc blom masuk lagi…so papaku suruh doc tu datang umah untuk check baby…dan doc tu kata memang ade sikit kuning kat mata… aku terdiam dan doc kata 2ari lagi dia suruh aku bawak baby ke klinik supaya buleh dia check ngan detail…untuk memastikan baby aku sihat pg td mamaku bawa Darwish ke klinik seperti yang dijanji dua ari lepas..bila masuk je jumpa doc mamaku diberitahu bahawa Darwish ade jaundice…dan dia syorkan mamaku bawa baby ke hospital government untuk process ambik darah…sampai je kat umah aku terkejut mendengarnya…lepas tu mamaku suggest jumpa sorang doc pakar…aku pun ikut serta...bila jumpa je doc tu aku and mamaku diberitahu yang babyku xde jaundice yang teruk dan x benarkan aku buat proses ambik darah…katanya kuning dihujung mata akan hilang…aku dinasihatkan supaya Darwish diberi minum air yang banyak…aku rasa lega dan harap2 anak aku sihat…dan bila ditimbang berat Darwish naik 4.3kg berbanding 3.25kg waktu lahir…itu blom cukup sebulan lagi(baru ari ke 25)…cepat sungguh anak aku membesar…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...