Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

sabtu lepas ade lagi sesi merehatkan minda untuk aku & family....kali ni dekat je...kat avani sepang yang dulu dikenali sebagai golden palm tree...dengar nama pon...dah rasa terbeliak biji mata...tak sangka weiii...dapat merehatkan minda kat sini...beberapa tahun lepas...aku ngan my ayang pernah singgah kat makan kat pantai bagan lalang....pastu aku ngan my ayang terpikir lah bila lah agaknya boleh g bercuti kat situ....yelah tempat mahal...sekali rezeki allah bagi...alhamdulillah syukur...biar pon makan tahun...tapi dapat gak merasa jadi orang kaya....hahha...aku check in kul 1...bilik dah tersedia...untuk pengetahuna korang...lepas check in...korang dinasihatkan lah guna vallet parking...sebab kalo tak nak korang kena pak keta kat luar dari kaw hotel...tapi kalo korang guna vallet parking ni...kena bayar rm 20...tapi lepas tu kalo nak kuar...nanti nak masuk parking balik just bayar rm 10...jangan risau insya allah selamat keta tu...macam kitaorang...tak nyusahkan diri lah...cuma poket jelah susah sikit...dari kau berenti je depan lobi...pintu keta orang bukak...keta orang tolong parking kan...beg baju pon orang tolong angkut masuk bilik...servis hotel ni memang bagus...
 ni bilik dia...ade day bed...ade balkoni...bersih dan agak luas lah bilik...
pemandangan dari balkoni...terasa bahang panas...masuk dalam lepak2...sambil menikmati nasik kak wok(entry lain)...memang terbaik....tapi kat avani sepang ni...dari lobi nak ke bilik...memang memerlukan buggy...sebab kalo ko nak berjalan rasa nya xde yang sanggup...dah petang sikit baru aku anak beranak kuar...nak cari mini market..beli kudapan untuk lepak malam nanti...sementara tu posing lah kejap...sambil menikmati pemandangan...Danish tengok je air pantai melambai2 kat dia..bukan aku tak nak g pantai tapi jauh nak berjalan...nak patah balik bilik tukar baju...letih nga g mari jah jawab dio...

susah betul nak amik gamba budak 2orang ni...ade je lah aksi yang nak blurkan gamba...
 
pastu untuk makan malam...kami try kat restoran bayu malam...
cari kat internet ramai yang suggest kedai ni...so kita orang pon try lah...rasa makanan sedap...rege pon takde lah mahal mane...cuma servis ler slow sikit...gamba makanan takde...sebab penat menunggu...
pade pendapat aku lah avani sepang ni memang tempat yang betul2 untuk rehat kan minda...sebab tenang je bila duduk di balkoni...pemandangan pon lawa nak2 waktu malam...pendek kata padan ngan rege lah...tempat makan dalam avani sepang banyak tapi aku xtry pon...so bab tu xleh komen...dah tu jelah nak citer kali ni...





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...