Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

sabtu lepas aku anak beranak sambung lagi sesi merehatkan minda....kali ni kita ke A Famosa resort melaka...kuar umah seawal kul 9++pg...lam sejam dah sampai....coz my ayang ikut lekas....sebab kalo ikut plus cam jem sikit....sebab tak nak termiss dia punya show...sampai kat pintu masuk...amik pas kat situ....terus je ke safari wonderland....kalo korang nak tahu safari ngan water theme park ni sebelah2 je...nak masuk tu kena bayar parking rm3...waktu melepasi parking tu...korang terus je...sebab kat dalam tu ade banayk lagi parking space...cuma kena menapak ler sikit...untuk pengetahuan korang kali ni aku just beli tiket safari woderland +old west+lunch...total rm 2++ untuk 4orang....tu pon beli kat website a famosa...murah sikit ler dan jimat masa...water theme park aku malas masuk ...sebab lebih kurang je ngan tempat lain...ni gamba kat main enterance...pihak diorang yang amik...gamba ni dah ok tapi cuma cam nampak perut aku berlipat lemak...benci tau...kena start diet ni...


ni plak gamba ngan burung2...ni pihak dorang yang amik...gamba kat sini rm18 sekeping..aku beli berkeping2 gamba....bukan ape buleh buat kenangan....

lepas tu kitaorang terus g tengok animal show kul 11.20...dah abis tu kita orang g tengok bird show plak kul 12....dah abis bird show...kita g lunch kat local food court...kat sini just bagi diorang kupon...pastu ade 4 menu nasik+ air...so korang buleh pilih ler ikut suka hati korang...kalo rasa nak makan western sila lah ke bamboo steak...dah abis makan naik truck...sementara tunggu truck selfie lah dulu..jangan tak tahu Danish sekarang dah pandai selfie bagai...
.pusing2 tengok binatang...kalo korang tingin nak bagi harimau makan pon buleh...tapi rasanya rege tiket lain kot...try2 ler tanya....aku tak kuasa nak bagi rimau makan...silap2 hilang tangan anak aku...yelah kalo dah besar semua ok kot...ni seusia Dhafir...faham2 jelah....rimau ke mana anak aku ke mana...
dah abis pusing kita plan nak keluar...tak jadi nak tengok cowboy show kul 2.15...bukan ape Dhafir dah malas nak berjalan...dia mengantuk...so kita orang terus ke hotel...hotel ni berdepan ngan old west...nasib baik bila check in bila dah tersedia...ni lah bilik kami...oklah besar selesa...dan bersih...

dapat ler rehat sejam dua...seblom kuar balik lam kul 5 lebih gitu...g cari makan malam....konon2 nak makan kat area stesen ketapi....tapi entah ler...tersesat + salah jalan...akhir nya makan kat annor seafood...dekat je ngan a famosa tu...makanan dio oklah rege pon tak mahal mano..dah abis makan kita pon masuk ler old west ni...kat pintu masuk ni pon ade gak photographer...tapi aku cam malas ler plak...skali rasa rugi plak...ni seblom masuk kat tempat show...sebab show start 8.30...so layan bergambar lah dulu...





 ni dah masuk kat tempat show...memang best lah...berbaloi ler ngan rege yang dibayar...meriah sangat...anak2 aku pon enjoy...siap berjoget2...ade gak bunga api...

sempat bergamba ngan clown seblom abis show...
 
kalo korang datang  sini pade bulan october ni dorang ade show pasal hallomon...so sila datang lah beramai2..tak rugi...

tu saje citer untuk kali ni...sekian tima kasih..




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...