Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

on the way balik k.l...aku singgah tido kat cherating 1malam je pon...saje merehatkan minda...tapi sebab kan my ayang drive ikut ganu...so dia decide nak ikut jalan pantai....sempat ler singgah kat pantai batu burok...pastu nampak ler keta kuda ni...macam2 design ade...



aku pon ajak ler my ayang naik...rege utk dewasa rm5..kanak2 rm3....2kali pusing...best gak kebetulan cuaca redup je....


dah abis naik kuda...relax jap kat taman...sambil tengok Danish & Darwish main slide...aku ngan my ayang makan keropok lekor dan lok ching(satay ikan)....sedap memang terasa ikan....


kemudian teruskan perjalanan ke destinasi percutian...cherating....check in kul 5ptg...masuk je bilik terus anak2 aku bising nak g mandi....kebetulan bilik aku plak ngadap swimming pool...lebih kurang camnilah bilik aku...superior room...tapi kali ni aku just book bilik je....bab makan pandai2 ler mencarik...

gambo dari website the legend..

layan bebudak mandi jap...kolam yang amat besar dan luas....even ramai orang pon takde lah nampak cam sardin....



pastu jalan2 kat pantai...giler best nagn angin sepoi2 bahasa gitu...tempat terbaik ler nak tenangkan jiwa...


dah puas dok pantai terus naik ke bilik....siap2 nak kuar makan malam...memula ingat nak try kat sini..jarak ngan hotel lebih kurang 6km...

tapi tak jadi...coz takde parking yang sesuai...actually belakang kedai ni ade disediakan parking...tapi sebab keadaan yang gelap....terus aku rasa tak sedap ati...dan2 tu aku suruh my ayang patah balik...so kita orang mencuba nasib makan kat sini plak...parking pon banyak...even kat belah belakang pon terang benderang...so tak takut ler nak tinggalkan keta...
aku order tomyam campur...ketam masak bercili...ikan siakap 3rasa...telur bistik...komen tulus ikhlas dari aku bab makanan yg best ketam & tomyam....telur & ikan kureng sikit...tapi yang paling tak best service dia lembap gilos....waktu aku sampai tu blom lagi kul 8 dan orang pon tak ramai mane...tapi lebih 45minit menunggu....samapi anak2 aku dok berdikir kelaparan...sepanjang aku dok tunggu makanan tu...adelah 2orang customer tanya makanan diorang...so aku memang tak suggest ler kedai ni...kecuali korang punya tahap kesabaran tahap dewa...disebabkan letih & bosan menunggu...sampai makanan terus makan...lupa nak amik gambo...

keesokkan arinya...bangun pagi2 2beradik tu terjun kolam lagi....lepas tu barulah kita orang g breakfat kat luar...just makan kat warung je pon...sebelah ngan stesen petronas...rasa biasa2 je...tahap buleh makan ler....so seblom check out kita bergambo dulu...tu jelah citer cuti2 kali ni...




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...