Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

last week aku anak beranak g merehatkan minda...heheh...kat bukit merah....yang ni pon aku book melalui agoda gak....ni kira short gate away yang ke 3 ler di tahun 2013...bak kata my ayang qada balik yang tahun lepas punya...hahha....kita orang bertolak dari umah kul11 lebih....sampai kat bukit merah lam kul 2.15...terus my ayang g kat reception tanya pasal bilik....untuk check in terus....alhamdulillah bilik dah tersedia....tak payah tunggu lelama...nilah rupa bilik kita orang...1queen 1single...tapi yang single tu bawah dia ade lagi satu tilam....just tarik je....kiranya kat situ 2orang ler buleh tido...so senang ler kalo sesape yang ade anak ramai...





masuk je bilik...aku buat sport check dulu....meneliti kot2 tak menepati piawaian....hahha...dasar kan...tapi kalo dari segi bilik..toilet..oklah ngan rege rm214pernight....kan..baru je nak rehat2...Danish & Darwish bising nak mandi kolam...aku cakap tunggu petang sikit...pastu my ayang rajin ngan rela hati rajin nak tunggu kat kolam tu...dipersilakan lah...aku ngan Dhafir dok golek2 kat katil...hehhe...ni aksi seblom terjun kolam...lepas sejam berendam..barulah naik...sebab utama perut lapar...hahha...



lepas tu kitaorang pon turun jenjalan...tengok kawasan...sambil nak cari makan...maklumlah sepanjang perjalanan tu kita orang just makan roti hot dog ngan roti sardin yang aku goreng je...yang pasti bukan aku buat tapi beli frozen punya...bagus kan aku....banyak sungguh kedai2 sourvenir...dan ade food court...tapi kat food court tu kena guna kupon....macam leceh plak aku rasa...pastu tengok makanan pon biasa2 je...disebabkan ujan...so kitaorang just ke game corner...kat situ macam2 mainan ade..just tukar coin je...ni first time Danish main benda ni...nampak enjoy walaupon takut2...hahha...


 ni aku saje letak Dhafir...sekali my ayang masukkan coin....sudahnya terpaksa ler layan sampai abis....Dhafir seronok je benda tu bergerak2...langsung tak takut....

 ni sementara my ayang layan Danish & Darwish dok main game...aku tak larat nak dukong lelama..lenguh pinggang...so duduk ler kat tempat kerusi urut...

pastu my ayang suggest nak masuk rumah hantu...tapi aku kureng sikit ler...bukan ape kang buatnya Danish &Darwish mengigau...aku gak yang kena hadap...terus langkah ke le lac cafe....tapi sila jangan terkejut ngan harga dia yek...aku memula terkejut gak...maklum ler order 2nasik goreng semanggol(ade ayam goreng,ikan kering,telur dadar)..air 3jenis...total rm 60++...rasa biasa2 je...tapi tulah kalo rasa nak jimat dok umah diam2..tak yah nak cuti bagai... ye dak...ingatan untuk diri sendiri....dah abis makan...kebetulan ujan pon dah stop...meh ler kita bergambo kat jeti...plan nak naik cruise..tapi sebab ujan tak beroperasi ler plak..



dan esoknya brekafast kat le lac cafe....untuk aku & my ayang memang dah include...so tambah bayar untuk Danish je rm18...sebab 4thn ke bawah free....lepas tu sambung mandi pool lagi 2beradik tu....bertemankan daddy...lepas tu terus siap2 dan check out...

bergambo lps breakfast...tak ramai orang...
dan untuk pengetahuan semua...aku anak beranak tak g pon water park ke...eco park ke...naik chairlift ke...so xtau ler rege untuk semua tu...sebab aku check kat website dia...dewasa rm48 kanak2 rm40 untuk water&eco park...jadi korang hitung ler sendiri total yek...lagi bagus duit tu guna untuk book tempat holiday yang lain....dasar kupit.com camnilah...hahhha..jadilah dari tak g bercuti langsung kan...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...