Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

waktu aku dok menaip entry ni kat laptop...dua2 anak jate kesayangan aku tertido...mungkin gak keletihan...mane taknya...seawal pagi dah bangun...slalunya Danish akan bangun kul 7 kalo ari weekdays...Darwish plak ikut suka ati dia je nak bangun kul bape...pernah gak seblom ni bangun kul 3pg...pastu melalak nak tengok citer Upin-Ipin...tak pon Boboi boy...& citer sewaktu dengannya...macam tadi kul 5pg...dah bangun...nak tengok citer dia...aku layankan aje...pastu bila aku nak masuk bilik nak baring...buleh plak dia meraung...nak suruh aku dok sesama ngan dia...adoiii..hangin aku tau...dah tu aku buat tak endah je...disebabakan tangisan yang bergema tu...my ayang pon turut terjaga...dah ler my ayang ni jenis yang susah nak tido semula bila terjaga....tak macam aku letak je kepala..terus lena..hehe..dah alang2 my ayang terbangun...dia pon layan ler karenah anak...sudahnya my ayang pon layan movie sambil tunggu nak siap2 nak pegi ofis...itulah Darwish Irsyad..makin besar makin suka plak dia melalak2 tak tentu hala...kalo tak dapat ape yang dia nak...mula ler macam kena rasuk setan...tu yang buatkan aku mudah nak bertukar jadi monster...geram punya pasal...pastu kena ler secubit dua kat peha...lain plak citer Danish...mungkin dia dah jadi big boy...ayat2 dia pon agak power kalo berkata2...pasal perkembangan dia kat sekolah...alahmdulillah...agak membanggakan...sekarang ni mengikut kata class teacher Danish dah lancar membaca dalam B.M & B.I...cuma bila spelling test utk english....kata teacher Uma..Danish macam teragak2 sikit & tak lancar selancar bacaannya...bab mengira termasuk tambah tolak dia dah mahir...tapi tulisan dia still lagi kena baiki...kekadang lawa..kekadang macam tulis ngan kaki...bila dia buat homework ngan aku...ok je tulisan dia...mungkin sebab kalo tak nice aku padam & suruh dia buat balik...dan mungkin gak kat sekolah dia nak cepat siap agaknya...dan untuk second semester exam start pade 13/10(mandarin)..18/10(english & maths)..19/10(b.m & science)....untuk spelling test 10/10(b.m)..24/10(english)...harap2 Danish dapat no 1...coz aku dah janji nak bagi present...dan jadi best student..amin...so sekarang aku just buat revision ngan Danish...supaya dia lebih bersedia..tapi aku tak de ler paksa2 or buat dia stress...




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...