Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

loni musim bunga kat laman umah aku...hehe..bunga orkid ade..bunga ros pon ade...bunga kertas pon ade gak...tapi yang paling banyak bunga orkid ler...coz my ayang memang addict ngan orkid...mane taknya...dia sanggup beli anak2 orkid..alah yang jual dalam botol tu...ade 20 anak pokok...pastu balik umah dia semai satu2 dalam pasu...betapa rajinnya my ayang...kalo aku beli je yang dah berbunga...lagi senang..haha...tapi kata orang orkid ni susah sikit jaga dia...dah ler tu nak tunggu dia kuarkan bunga bertahun gak ler...inilah antara koleksi bunga orkid my ayang...











bunga ros plak memang menjadi kesukaan aku sejak zaman muda remaja lagi...tp sejak beranak pinak ni...perasaan nak berkebun tu macam sikit ilang ler...dan kalo rajin pon sebab kesian tengok pokok tu macam tak bermaya je...actually pokok bunga ros ni aku just tanam dalam satu pasu je..ade 3warna yang berlainan(merah ,pink,kuning)...senang jimat masa & tenaga nak siram...lagipon kalo bercotet2 pasu kecik...buat semak je..serabut mata memandang...dah ler ruang yang ade tu sekangkang kera...so bila camni nampak gak cantik..nak2 bila time berbunga...



last skali bunga kertas...3pokok semuanya...tapi buat masa ni ade satu pokok je yang galak berbunga...nanti kalo yang lagi dua berbunga..aku akan upload gambo...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...