Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

weekend yg lepas aku anak beranak g rehatkan minda kat lost world of tambun...macam biasa ler book bilik ngan en. agoda...kuar umah awal tapi sayang on the way ujan sepanjang perjalanan...sampai2 terus check in... letak barang semua...tukar siap2 baju budak2 ni....terus ke theme park dia...bukan ape takut nanti....rugi bayar tapi tak sempat nak teroka dari ujung ke ujung...harus diingatkan...kalo dah masuk theme park ni...xleh kuar sekejap2...kalo kuar dia terus gunting gelang kat tangan tu...kalo nak masuk balik sila ler beli tiket baru...gitu kekdah dia...aku beli tiket masuk theme park ni kat groupon...so jimat lam 40 hengget gak...buleh guna duit tu untuk makan2 kat dalam tu...kalo korang stay kat hotel dia...bila beli tiket masuk tu dapat 10% diskaun...
aku bila g bercuti memang dah jadi satu kewajipan jadi penunggu meja...kebetulan plak ujan waktu tu...tapi Danish ngan Darwish bising nak mandi jugak...so my ayang biarkan aje...si debab ni pon join skali...seronok dia dok lam air...tapi tak lah my ayang dok tengah ujan...yang 2beradik tu je biar kena ujan...





agak dah bosan main air...kita orang naik train plak...nak jalan kaki pon buleh...tapi sebab ujan rintik2 kita decide tengok sekitar theme park dari train je..2xkali kita orang naik train ni...


lepas tu kita orang g makan...actually ade 2 tempat makan...satu tu ala2 food court gitu...murah sikit ler banding ngan yang satu lagi...restoran...so korang buleh ler pilih ikut anak tekak memasing...dah abis makan sambung lagi main air 2beradik tu....Dhafir je aku tukarkan baju dia...bukan ape takut lelama sangat lam air kang demam plak...kita orang kuar dari theme park tu dekat2 kul 6...kira puas ati ler Danish & Darwish ...
dah kuar ingat nak terus balik bilik....skali 2beradik ni lapar plak...nak makan mc donald...so layan kan aje...lepas maghrib aku ngan my ayang just makan kat papa rich je...bawah hotel je...senang citer...lam kul 9 lebih kuar balik cari kinik...coz badan Dhafir dedar...takut nanti tengah malam melarat plak...cari punya cari xde pon klinik yang bukak....just singgah  guardian kat lam giant...beli ler ubat demam...nasib baik ade...kalo tak naya ler aku..
esok pagi breakfast kat terace garden...tambah rm15 untk Danish...bergambo seblom balik bilik...cuaca pon x panas...maklum ler kul 8 lebih...






sekian citer aku...tima kasih..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...