Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

dah lama aku tak bercerita pasal anak2 bertuah aku ni...so ari ni ade masa terluang meh ler tulis perkembangan diorang....ni lah wajah2 anak bertuah aku...Danish dah jadi anak teruna...cepat je besar...tapi w/pon dah umur 8tahun...still lagi manja kededek....kalo kena marah sikit mesti menangis...padahal tak kena pukul pon...aku ugut je....terus bergenang air mata...lagi satu peel dia suka sangat menjawab mulut aku....kalo suruh pape ade je alasan...mujur gak dari segi pelajaran alhamdulillah semua ok...cerdik ikut daddy...w/pon kekadang ade jugak careless dia...
yang no 2 plak...Darwish...hat ni memang suka bagi angin taufan kat aku...kalo larang or panggil buleh je dia buat dek je...sejak sek ni ade ler peningkatan dari segi menulis...mengeja pon dah kira lulus...kalo baca pon dah kira buleh...tapi standart ayat2 pendek cth"bapa anis polis"...yang ni pon cerdik ikut daddy gak...agak rajin jugak ler mengeja...tak kira ler dalam keta ke...kat kedai makan ke...tapi dia pantang kalo abang tak g sek...ngan dia dia skali cuti...walhal takde sangkut paut pon...
yang last plak...Dhafir ni sejak buleh berjalan ni...ya allah bukan main lagi ligat dia..suara pon nyaring...nak2 kalo dia menjerit nak kan sesuatu dari abang2 dia....yang paling pantang dengar sebut atas...dia ler dahulu naik tangga...kalo abang2 dia baca buku dia pon sibuk gak...suka lepak kat bilik abang2...tapi seronok ler ngan keletah dia...w/pon ade masanya buat aku meroyan...blom buleh cakap lagi...sekadar sebut ma...dap(sedap)..harap2 yang ni pon cerdik ikut daddy gak..
itulah kisah anak2 jate aku...anugerah terhebat kurniaan allah...w/pon kekadang buat darah aku naik...buat aku mengucap panjang...buat aku selalu urut dada...tapi aku amat2 bersyukur dan berbangga ngan kehadiran mereka bertiga...




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...