Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

weekends lepas aku anak beranak skali lagi g merehatkan minda...short gate away katakan....kali ni kat felda hot spring plak...macam biasa book ngan agoda.com.....rm 220/night...

saje pilih tempat tu....konon2 nak merasa ler mandi kolam air panas....tapi sampai kesudah aku tak merasa...hahha...sampai2 je terus ke reception...untungnya bilik dah ready...nilah bilik nya....agak luas dan selesa...

masuk bilik..tukar baju anak2...terus mencarik kolam mandi....rupanya dari bilik aku tu...kena menapak jauh giler...memulanya akan jumpa hot pool...sori ler takde gambo...sebabnya my ayang pon ikut serta berendam ngan anak2....so tinggal aku ngan Dhafir jadi penunggu terhormat...dekat area situ ade cafe gak...kalo tak salah nama dia rumbia cafe...aku jenguk2 gak...tapi takde yang menarik...lagipon Danish & Darwish dok zikir nak mandi kolam...untuk sampai kat swimming pool tu akan melalui family bath section...reflextology section....dan jugak egg boil section....pastu baru ler nampak swimming pool...cer bayangkan betapa letihnya aku dukung budak bambam ni...nak pengsan rasanya...

patutnya ade kemudahan benda alah ni...tapi entah ler tak nampak pon menatang ni bergerak...tu yang terpaksa menapak...ni jelah yang mengspoilkan misi merehatkan minda aku...

layan budak2 mandi...sementara aku duduk pangku Dhafir yang sedap lena diulit mimpi...ni jelah gambo kat swimming pool tu...maklum ler my ayang yang tukang amik gambo...


actually depan swimmming pool ni ade gerai2 jual makanan...burger...nasik lemak...pau..jagung...air tak yah citer ler....so tak yah susah2 nak pikir...hulur je duit...dapat ler mencekik makanan...lagi pon rege dia still lagi ok...cuma tak yah expection tinggi sangat...dah abis mandi...balik bilik...coz perut dah berkeroncong...maklum ler tak lunch pon...makan burger pon rasa sedap...hahha...lapar tahap gaban...malamnya kita just dinner kat melati cafe...makan buffet steamboat...dekat je ngan bilik kita orang...lagi skali takde gambo...untuk dinner dewasa rm19.90...kanak2(6-12) rm14.90...tapi kalo korang rajin nak meredah kepekatan malam...rasanya buleh kot try kuar dari hotel mencarik makanan...macam aku tak mungkin lah kan...sebab nk kuar ke jalan besar tu agak scary ler waktu malam...kiri kanan ladang kelapa sawit...

esoknya..kami breakfast pon kat melati cafe jugak..senang...lagi pon masakan kat situ sedap gak ler...lepas makan...jalan2 hirup udara segar ngan angin sepoi2 bahasa...memang best ler nyaman je rasa....kebetulan Danish dah tak nak mandi kolam....bagus ler tak yah menapak jejauh...sungguh tak larat woiii....so bergambo jelah kejenya...nampak kan semua muka happy je...dapat bercuti...





nilah bilik bilik aku...dari luar...


itulah citer aku kali ni......nanti2 aku update lagi yek...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...