Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

actually aku baru je sampai dari kelate smlm...penat yang teramat sangat...coz balik pon atas sebab emegency...citer dia camni...ari ahad biasa ler ari aku anak beranak menderatskan diri...so pagi tu aku ngan my ayang plan nak g jenguk2 kat kenanga whole city...alah tempat yang jual baju2...dah lama tingin nak pegi...tapi slalu tak berpeluang...tetiba masa on d way tu my ayang dapat 1msg...from mak tiri dia...yang berbunyi..."ayah masuk hospital nak operate esok kul 10.30pg"...terdiam jap aku laki bini...sambil dok pikir nak balik ke tak...terus forward msg tu kat kakak2 ipar aku...tanya pendapat diaorang...kepala dah serabut...so tak jadi ler nak g shopping...patah balik g singgah umah my SIL...bincang punya bincang adik beradik...kita berpakat nak bertolak balik petang tu gak...lepas Asar barulah kami semua bertolak...konvoi adik beradik...tapi perjalanan balik kota bharu tu memang menakutkan ler...mane taknya sepanjang jalan tu gelap gulita...xde lampu jalan...pastu ujan plak tu....adoii...kalo tak mengenangkan ayah mertua aku tu nak operate...nak je aku suruh my ayang bertolak esok pagi je...tapi tulah xde pilihan...sempat berenti makan kat R&R Gua Musang....sampai umah mama aku hampir2 kul 1pg...terus masuk tido..pagi esoknya plak...kul 8.30 dah kuar dari umah...tak sempat nak breakfast pon...g hospital nak jumpa ayah...anak2 jate aku tinggal kat umah mama...sampai sepital...parking plak xde...kena parking kat stadium....dah ler jauh..benci tul...dah tu bila sampai kat wad tak leh masuk...biasa ler sepital gomen...pastu pujuk guard dia bagilah 2orang je yang masuk...my ayang ngan salah sorang my SIL...yang lain melanguk kat luar...lam 1/2 jam camtu...kak ipar aku kuar ajak masuk semua...coz doc yang bertugas time tu member skolah my ayang...hehe..so dapat ler jumpa ayah...borak2 kejap seblom kena halau ngan nurse..so kita orang pon kuar & g makan...sebab time operate tu dah berubah...katanya nurse tengahari plak...ape punya sistem pon tak tau ler...dah abis makan...tunggu punya tunggu...kita orang tunggu depan dewan bedah...tak jugak turun 2 ayah...so bila time melawat kita orang pon naik ler atas...skali nurse tu kata xleh operate lagi coz tekanan darah ayah tinggi...yelah mungkin gak ayah rasa takut...dah ler umur dia 80thn....so dia bagi ubat...dekat2 kul 2 camtu barulah nurse tu datang bagitau...yang ayah nak dbawa ke dewan bedah....kul 2.15 barulah ayah masuk ke bilik bedah..kita orang semua just tunggu je kat depan dewan bedah...ni gambo lepas 2jam ayah kat bilik bedah..dah penat...bosan menunggu...asyik berdiri je...coz tempat duduk terhad...

 akhirnya 15 minit seblom kul 5 ayah dbawa kuar drai bilik bedah...syukur ayah selamat...lepas tu jenguk ayah kat wad jap...seblom balik..coz kita orang cakap nak balik k.l malam tu gak...hehe...tapi sebenarnya balik k.l ari selasa...balik kali ni memang penat yang tak terkata...sakit segala tulang2 sendi...bak kata my SIL semuanya sebab ayah...


0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...