Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

muka cuak..takutkan gajah...

dalam aquarium...




pagi tadi saje aku & my ayang bawak my kiddos pegi zoo...actually dah lama Danish teringin nak pegi zoo...baru tercapai...kami sampai kul10.30am...tapi parking still ade...masuk je dalam zoo..Danish terus bising dok tanya mane binatang...kebetulan plak kul11 ade animal show...sempat tengok kejap je...danish mula bosan...ajak ke tempat lain...kami pon masuk aquarium...time ni mummy suka coz lam tu ade aircond...hehe...kuar situ Danish cakap nak tengok gajah...aku & my ayang ikut je kehendak dia...dalam dok jalan2 mencari tempat gajah..Darwish boleh plak buat lawak...dia bukak kasut(seblah je) and buang..mulanya aku tak pasan...entah camne tetiba aku tengok kasut dia ade seblah je...gabra gak aku dibuatnya...aku pon patah balik...cari kasut nga Danish...Darwish plak tinggal nga daddy...adoiii penat tak terkata...cari punya cari...tetiba nampak my cousin(auntie ju)...aku pon borak jap ngan dia...mulanya dia ingat aku cari my ayang...tapi bila aku cakap yang aku dok cari kasut Darwish...dia pon cakap yang dia nampak kasut(warna biru)...aku pon cepat2 pegi cari...nasib baik ler jumpa...terus pegi balik kat tempat my ayang...sambung balik expedisi merentas desa...hingga lah sampai ke tempat gajah(last station)...mulanya aku ingat dah nak balik...tapi my ayang plak nak tengok insect zoo...dia kata rugi ler kalo tak masuk...coz tiket masuk tadi RM25....tu yang nak tak nak...kena gak masuk...adoii..nasib baik my ayang ajak naik trem...kalo suruh jalan memang aku tak sanggup....mulanya aku ingat naik trem free...upenya kena bayar 3hengget sorang...dah tu plak aku ingat trem tu berenti dekat ngan insect zoo..tapi ramalanku salah belaka...kena jalan jauh lagi...naik bukit plak tu...adoiii..saat tu aku cakap kat my ayang ini kali pertama dan terkahir aku datang zoo...lepas ni tak hingin aku...masuk2 lam insect zoo+ taman rama2 tu ingatkan menarik...indah khabar dari rupa...biasa je...dan2 tu gak my ayang cakap kalo tak masuk pon x rugi rasanya...haha...pegi balik kat stesen trem...terus balik...coz Darwish dah pon lena...terpaksa ler dukung...cam nak patah tulang belakang aku...on the way balik...my ayang bagi aku pilihan nak makan kat mane...tetiba Danish bersuara nak makan nasi beriani...terdiam kami berdua...last2 my ayang decide pegi makan JMBeriani kat bangi...dine-in....banyak gak ler 2beradik tu makan...lapar gamaknya...tapi waktu makan tu ade salah faham antara kami dan pekerja kat situ...nasib baik disettle ngan berhemah...hehe..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...