Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

tahun ni agak mencabar sikit bagi papa aku...sebab diuji dengan sakit....bermulanya kaki bengkak akhir bulan 5...kata doc sebab gout...ni lah rupa kaki papa waktu bengkak tu...



waktu cuti sek pertengahan tahun tu sempat gak aku balik jenguk papa...waktu tu kaki masih bengkak...berkali dikejar ke kecemasan hospital kota bharu...sebab sakit yang teramat sangat...seminggu seblom puasa...bengkak kaki surut....lega aku dengar...tapi lagi skali ujian buat papa...ari sabtu(3ramadhan)...kaki papa sakit sangat sampai lembik satu badan...terus adik ipar aku bawak ke kecemasan...mujur gak adik ipar aku jumpa kawan dia...terus ke zon kuning...di xray..dan keputusannya ade nanah kat buku lali papa...kiranya bengkak surut tapi tinggal nanah...terpaksa admit sebab esok pagi(4ramadhan) konon2 nak buat operation buang nanah...sudahnya ari isnin(5ramadhan) kul 10mlm baru operate kaki papa...dari aras betis sampai ke buku lali....abis operation kul 1....sian papa...ni kiranya kali pertama papa masuk hospital sepanjang idup dia...2minggu jugak ler papa duk hospital....tapi sayangnya aku tak balik...harapkan adik ipar aku...dan jugak adik bongsu aku kebetulan kelas dia ari isnin sapa khamis je...so dapat ler dia jaga papa...
ni plak lepas operation...xleh tido papa sebab sakit sangat2 lps operate...


sepangjang duk hospital...papa diasingkan dari orang lain...sebab takut kuman...kira nya duk bilik sorang....ni wajah papa waktu lam hospital...sedih rasa ati tengok keadaan papa...kurus sangat papa sekarang ni...




dan lepas papa kuar hospital...still lagi kena cuci luka tu...so aku decide suruh adik aku bawak g klinik swasta...dan takat ari ni luka ari tu makin kering...cuma amik masa lah sebab papa ade kencing manis...buat masa loni papa xleh jalan macam biasa lagi.....nak ke toilet terpaksa papah...tapi ari selasa lepas waktu g cuci tu doc kata ade lagi nanak kat tapak kaki...so doc terus korek nanah tu idup2...aku yang dengar pon rasa ngilu tak terkata...ape tah lagi papa yang merasa...harap2 lepas ni luka papa sembuh sepnuhnya...amin...rindu saat papa masih sihat...




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...