Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

lagi sekali Danish terluka...ari tu dah benjol kat dahi..dan semalam berulang lagi...gara2 si adik yang advance...macam biasa lepas dinner...tapi kali ni senang tak payah masak nasik & lauk...semua dibeli kat pasar malam je...coz aku blom lagi beli stock lauk basah...aku pon naik atas nak mensettlekan baju2 keje my ayang ngan baju sekolah Danish...tetiba aku dengar Danish menangis...mulanya ingat dia terhantuk biasa je..maklumlah budak dua beradik ni suka sangat bergurau...aku suruh my ayang tuam je kat tempat yang kena...pastu my ayang cakap kepala Danish berdarah...terus off iron...adoii...kata my ayang Danish terhantuk kat bucu tv cabinet...semasa Darwish nak suapkan sekut tawar(bhs kelate)bermaksud biskut gula cap ping pong...si abang tak nak...tapi si adik tetap nak suapkan...last2 nak elak punya pasal..terkena ler bucu cabinet...

inilah rupa luka kat kepala Danish...biar pon tak teruk...tapi aku risau gak..nak2 kena kat kepala dia...dalam risau tu sempat gak aku beri khutbah...bukan ape...untuk pengajaran...dan bangun pagi tadi aku tengok macam dah ok...harap takde pape yang teruk...Danish pon sekolah macam biasa...mulanya dia tak nak pegi sekolah...takut luka tak sembuh lagi..pastu aku suruh tengok kat cermin..barulah dia nak ke sekolah..



0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...