Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

w/pon ari ni school holiday....tapi Danish ade kelas tambahan untuk B.I ,MANDARIN,MATHS &B.M....alah 3ari je Isnin-Rabu....actually kelas tambahan ni...teachers dia saje buat untuk semua students 5&6thn....tapi kalo tak nak antar pon buleh jer....pada aku ler baik gak antar...dari dok umah asyik nengok tv manjang...kurang2 dapat gak ilmu sikit sebanyak....even pada pandangan orang....sepatutnya budak 5thn ni tak payah antar kelas tambahan....tak payah paksa2 belajar....biar je dia belajar sendiri...menikmati hidup katakan....tapi tulah zaman sekarang ni bukan macam zaman ritu....zaman sekarang ni kalo nak masuk darjah satu pon ade ujian membaca ,menulis & mengira....maknanya yang lulus diasingkan dari yang tak lulus ujian....so camne...sebab tulah biar bersusah payah ari ni....asal akan datang tak menyusahkan orang.....tapi pada aku bagus gak aku antar tadika cina ni....at least dia ade semangat bersaing secara sihat....pernah satu ari tu dia balik sekolah....dia cakap kawan2 semua dapat cop strawberi....dia tak dapat...mula ler ngamuk...pastu esoknya aku pon tanya ler teacher dia....katanya Danish tak ingat lagi...sebab tu tak dapat....ooo barulah aku faham....dan start dari ari tu...Danish nampak rajin nak membaca.....sekarang pon kalo dok sesaje ringan je mulut dia dok mengeja ler...baca ABC ler...kira 123 ler....lega sikit ati aku.....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...