Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

Esoknya kami mengikut plan yang dirancang semalam…kami kuar pepagi lagi menuju ke pantai desaru untuk breakfast sambil melihat keindahan pantai yang diwar2kan…dan buat pertama kali aku mkn roti canai telur yang segera…semua terkejut beruk bila tengok sarapan yang kami order…sudah je makan kami ke pantai …xdelah best sangat…biasa je pantai dia…macam kat kelate jugak…sempat bergambar…


tempat yang kedua kami tuju desaru fruit farm….masuk je kami terus nampak kedai yang menjual buah2an…ade gak ler buah yang kami beli ngan madu lebah…kami xpusing pun dalam kebun…tempat seterusnya kota tinggi waterfall….tempatnya agak jauh gak…tapi yang buat aku frust sesangat tentang bayaran yang dikenakan…macam melampau gitu…bayangkan nak masuk RM7.50 per person dah tu untuk keta lain lak RM3…cuba bayangkan…last2 kami x jadi masuk…setakat nak main air kena bayar mahal camtu baik aku g kat K.L je(sungai congkak)x berbaloi langsung…sudahnya kami singgah jap kat restoran singgah slalu kat pekan kota tinggi…makanan dia oklah…banyak variety…lepas pusing2 kat dalam mart tu kami meneruskan perjalanan ke ostrich farm…oklah byaran masuk tu…buleh bagi ostrich makan and ambik gambar…kami sempat try sate ostrich…daging dia lembut sangat…memang best ler…
lepas tu pusing2 pekan sungai rengit untuk survey kedai makan…malamnya kami kuar makan ikan bakar kat satu medan selera d sungai rengit…makanan dia buleh ler telan…x best sangat…

Dan esoknya kami check out kul 11…dan inilah kali pertama dan kali terakhir aku g desaru….x ingin rasanya nk g lagi…patutlah ade orang kata kat sane x best…memang x best pun…xpelah kurang2 aku pernah g sampai desaru….on d way balik k.l kami sempat singgah kat ayer hitam…saje nak tengok tempat tu…org kata brg murah…and exactlly memang murah pun…aku x beli pape pun tapi budak berdua tu yang shopping beg…lawa gak ler…

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...