Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

last week aku anak beranak g berehat2 kat melaka....ni kira short getaway yang pertama d tahun 2014...macam biasa beli kat agoda.com....dan tempat yang dipilih Bayou Lagoon...yang terletak kat bukit katil melaka...sampai lebih kurang kul 1 terus je check in...alhamdulillah bilik dah ready...terus angkat barang2 naik bilik kat tingkat 9..nilah rupa bilik aku....agak luas dan selesa....toilet pon bersih...

gambo ehsan en google...

dah abis rehat...kita orang terus kuar cari makan...maklum ler tak lunch lagi...kalo korang tak kuar g bandar pon...area dekat2 situ ade gak kedai makan....tapi kita orang decide konon nak g jalan2 kat bandar....sebab my ayang ajak makan kat kedai asam pedas selera kampung...

 
skali berpusing2 bila nak cari parking...last2 parking kat  mahkota prade...tapi jauh gak ler kena menapak...kedai tu berhadapan ngan menara taming sari...area shoplot...sedap masakan dia...rege pon kira berpatutan ler....dah abis makan...mulanya plan nak naik menara taming sari...skali pikir Dansih kan gayat...kesian plak kat dia...kang jadi pape kat atas tu...haru dunia aku...w/pon Darwish beria nak naik....last2 kita orang naik duck tours...


ni harga dia...

bak kata orang biar gambo berbicara...hahhha...




naik duck tour ni lebih kurang 45minit gak ler....memula boat ni nak masuk lam air...rasa cuak gak...tapi bila makin jauh boat ni gerak....rasa cam best jer...abis jenjalan...terus balik hotel sebab 2beradik dok zikir nak mandi pool...bagi dorang mandi sakan...
 actually water park dia tak ler besar mane pon...tapi yang buat aku rasa selesa sebab tak crowded sangat...ni gambo yang aku snap sementara tunggu bebudak tu mandi esoknya..



si debab pon syok main air...

malamnya kita orang just dinner kat hotel je....makan ala carte...pagi esoknya baru lah makan buffet...just tambah untuk Danish rm15...tapi makanan buffet dia tak berapa sedap...takat buleh makan ler...dah abis makan skali lagi 2beradik tu mandi pool...tapi dhafir tak join pon...sebab udara sejuk sangat...sekian tu saje cerita aku kali ni...ujung minggu ni cuti panjang...nanti kalo ade citer...aku update lagi yek...





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...