Permata Hati

anugerah terhebat yang aku miliki dalam hidupku....segala yang dicoret untuk kenangan....

setelah 2minggu arwah mama takde.....baru ari ni ade kekuatan untuk menulis...sebetulnya aku masih blom dapat terima hakikat yang mama dah pergi....bukan nak menidakkan takdir....tapi macam terlalu cepat sangat mama pergi...tapi aku tak ralat or terkilan...sebab semasa hayat mama...kalo dia mintak tolong pape...aku akan tunaikan...dan bab ni aku amat berterima kasih pada my ayang sebab dia banyak membantu family aku...bak kata ore kelate "jenis x kiro lah mano"....yelah blom puas lagi aku adik beradik nak bermanja....dan ari ni baru aku faham susah idup bila xde emak....citer dia camni....pagi 1february tu mama bangun cam biasa....breakfast skali ngan papa dan adik aku....lepas makan...mama cakap dia rasa penat....nak rehat...so mama pon baring ler ats katil lam bilik dia....lepas 5 minit camtu....anak sedara aku yang umur 1tahun 1/2 yang blom buleh bercakap...takt sepatah dua je....dia masuk bilik mama....dia panggil tok tok....tapi mama aku tak jawab....kalo kebiasaannya mama aku akan balas kalo panggil....terus dia g dapur panggil adik aku...mujur gak adik aku cepat g tengok mama....tapi masa adik sentuh tangan mama dah rasa sejuk....terus dia panggil papa...tepon ambulan ngan asben dia yang dok ofis.....bila ambulan sampai  mama kesayangan aku telah pergi buat selama-lamanya....dalam keadaan yang sehat....maksud aku bukan terbaring sakit...alhamdulillah mama pergi ngan mudah.....memang terkejut sangat aku waktu terima panggilan dari adik ipar aku...tetiba otak aku jadi blank...dengan air mata cam empangan pecah...dan2 tu gak aku satu family termasuk adik bongsu balik ngan flight...alhamdulillah aku dapat kucup cium mama buat kali terakhir....moga arwah mama ditempatkan bersama orng yng beriman...dan diringankan seringan2 hisab...amin...




0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...